^Powrót na górę
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  
Get Adobe Flash player

Lekcja dziesiąta

LEKCJA NR 10  [ dział sickness]

Objectives: 

 Wprowadzenie słów związanych z chorobami lub innymi dolegliwościami : headache, earache, stomach ache, cut

Powtórzenie  III osoby liczby pojedynczej:  ”He”/ ”She”

Wprowadzenie zwrotów : I’ve got / He’s got/ She’s got

 

Procedure 1: Powitanie!  Powtórzenie piosenek z poprzednich zajęć

Procedure 2: Powtórzenie czynności  TPR  oraz trudniejszych zwrotów z poprzednich zajęć  ze szczególnym naciskiem na  He is big / She is little

Procedure 3: Nauczyciel rozkłada karty prezentacyjne przedstawiające różne dolegliwości.

Eg. I’ve got a headache – Nauczyciel łapie się za głowę, dzieci naśladują .

      I’ve  got an earache  - Nauczyciel pokazuje , że boli go ucho,  dzieci naśladują

      I’ve got a stomach ache – Nauczyciel łapie się za brzuch, dzieci naśladują

      I’ve  got a cut – Nauczyciel wyciąga rękę i pokazuje że się skaleczył

 

Stosujemy jedną z technik nauczania przy pomocy kart prezentacyjnych  lub po prostu prosimy dzieci by przekazywały sobie obrazek mówiąc dane słówko na głos.

 

 

Procedure4:  Tłumaczymy uczniom, że są chorzy i muszą pójść do lekarza. Lekarz ma magiczne urządzenie które leczy każdą chorobę ( „magicznym przedmiotem ”może być cokolwiek na przykład różdżka) . Dzieci ustawiają się w kolejce i opowiadają o swoich dolegliwościach.     

S1 – I’ve got a headeache ( łapiąc się za głowę) etc.  Nauczyciel albo lekarz wybrany z grona dzieci  dotyka różdżką chore miejsce, a chore  dziecko zostaje uzdrowione i idzie na koniec kolejki.  Pamiętajmy aby pomagać uczniom, gdyż słowa są dość trudne, a nie chcemy przecież by ktokolwiek się zniechęcił.  

 

Procedure5: Zabawa ruchowa

 

Procedure6:  Jedna z piosenek na pożegnanie

Copyright © 2013. Angielski dla Przedszkolaków Rights Reserved.