^Powrót na górę
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  
Get Adobe Flash player

Lekcja ósma

LEKCJA NR 8  [ Zawody  ]

 Objectives: 

 Wprowadzenie słownictwa związanego z zawodami wykonywanymi przez ludzi :  doctor, farmer , policeman , teacher

Powtórzenie pytania:   Wprowadzenie III osoby liczby pojedynczej:  ”He”/ ”She”

Procedure 1: Powitanie!  Powtórzenie piosenek z poprzednich zajęć

Procedure 2: Powtórzenie czynności  TPR .

Procedure 3: Prosimy dzieci aby usiadły w kółeczku. Tłumaczymy uczniom słowa ”He” oraz ”She”. Gdy nauczyciel wskaże na chłopca wszystkie dzieci powtórzą głośno ”He” gdy na dziewczynkę ”She”

Procedure 4 : Dzieci siedzą w kółeczku. Tłumaczymy uczniom , że będziemy uczyć się zawodów Rozkładamy karty prezentacyjne przedstawiające lekarza, farmera, policjanta i nauczyciela. Stosując jedną z technik nauki słownictwa przy pomocy kart prezentacyjnych przedstawiamy nowy materiał. Gdy dzieci zaznajomią się ze słowami tworzymy pełne zdanie z wykorzystaniem czasownika „ To be”

T: “He is a doctor”

T: “She is a teacher”

Procedure 5:  ”What’s missing game

Procedure 6: Nauczyciel przedstawia każdy z zawodów przy pomocy ruchów i  gestów. Tak jak w  „Kalamburach” . Dzieci naśladują nauczyciela a następnie powtarzają:  ”He is a doctor” etc.

Procedure 7:  „Kalambury”-  Dzielimy grupę na dwie części, można podzielić na chłopców i dziewczynki. Reprezentant drużyny dostaje zadanie by przedstawić to widzi na karcie prezentacyjnej. Na przykład „a teacher”  - uczennica pokazuje jak nauczycielka pisze na tablicy. Zadaniem pozostałych osób jest zgadnąć słówko. Następnie obydwie grupy powtarzają nowo poznany zwrot: ”She is a teacher”  Aby nie było bałaganu osoba wybrana pokazuje tylko dla własnej drużyny.

Procedure 8: Zabawa na zakończenie: “Please Mr. Crocodile can we cross the river?”

Copyright © 2013. Angielski dla Przedszkolaków Rights Reserved.